Een klik, twee keer zo veilig

Uit recent onderzoek vanuit provincie Brabant blijkt dat een op de drie verkeersdoden geen gordel droeg. Reden genoeg om grootschalig campagne te voeren om het belang van autogordels nogmaals te benadrukken.

Campagne voor veiliger autoverkeer

Met de pakkende titel ‘Een klik, twee keer zo veilig’ moet er bewustwording worden gecreëerd onder automobilisten om altijd de autogordel om te doen. De campagne is in opdracht van provincie Brabant opgezet en is te zien in parkeergarages, bij tankstations en op andere plekken langs de weg. Grote kans dat je ook al iets op social media hebt zien langs komen.

Een paar cijfers om het belang van de autogordel nogmaals te benadrukken; als je voorin zit en je hebt geen autogordel om, is de kans 40 procent groter dat je een ongeval niet overleeft. Voor passagiers op de achterbank is dat ongeveer 66 procent.

De autogordel, vaak over het hoofd gezien als een overbodige onderdeel van je autoritten, is een van de meest belangrijke manieren om veilig in de auto te zitten. Het draait allemaal om die ene klik – een relatief makkelijk gebaar die grote consequenties kan hebben tijdens een ongeluk. Dus de volgende keer dat je in de auto stapt, herinner jezelf en je geliefden: één klik, twee keer zo veilig.

Jouw autogordel, jouw stijl

Wie de verstandige keuze maakt om elke keer een autogordel om te doen, mag dat ook in alle stijl doen. Op Autogordel.nl kies je uit meer dan 20 verschillende stijlen autogordels, van AMG rood tot BMW-M autogordels. Zo kan je in alle stijl verantwoord de auto in stappen.

Deel dit artikel